lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

17 maj, 2006

Cityrevision Løbet - resultat

I går var jeg så endnu en gang med i et motionsløb. Denne gang i en 5 km stafet, der hedder Cityrevision Løbet. Jeg var på hold med to andre fra arbejdet, som jeg ikke rigtig kendte i forvejen. Vi er 400 medarbejdere på min arbejdsplads, så her er masser af mennesker, jeg ikke kender så godt.

Jeg havde ikke mit ur på til løbet, og det var jo åndssvagt. Jeg havde så ret svært ved at forudse, hvornår jeg skulle være parat til min runde, idet, jeg var den tredje løber på vores hold. Jeg stillede mig så i mål/startområdet i god tid og varmede op. Det småregnede uafbrudt. Efter ca. 10 minutter spænede jeg op i teltet med mine briller, for jeg kom i tanke om at de hurtigt dugger til, når jeg løber i sådan noget vejr. Da jeg så kom tilbage stod 2.løberen og ventede med stafetten. Det var sgu træls! Den brøler mistede vi vel ca. 30 sekunder på.

Nå, jeg høvlede så af sted på ruten, mens jeg ikke anede noget om tiden. Jeg blev indhentet af en hurtig langbenet løber fra mit arbejde ved omkring 3 km, som helt givet ville overhale. "Det skal være lyv", tænkte jeg og gav den alt hvad remme og tøjler kunne holde resten af løbet. Jeg øgede farten gradvist de sidste 600 meter for at holde ham bag mig og undgå at han overraskede mig med en sprint. Hele tiden kunne jeg høre skridtene og åndedrættet bagved og hele tiden øgede jeg tempoet en anelse. Det kulminerede i en hæsblæsende spurt og han kom ikke forbi. Det var en glimrende motivation til at overpræstere.

Min sluttid blev:
0:22:39

Sammenlignet med min tid i havneløbet den 5. marts på 0:25:40 er det jo forrygende, og det kom faktisk helt bag på mig. Jeg har sgu aldrig løbet så hurtigt før. Det er tæt på 4 1/2 minut pr km. Jeg er stadig lidt paf over det. Især fordi jeg kun virkelig spænede igennem på de sidste par kilometer og at jeg føler, jeg godt kunne have råspænet mere af turen. Der er stadig room for improvement.

Holdet blev nr. 7 ud af 35 hold, så det er jo så flot. Det er naturligvis hovedsaligt til mine holdkammeraters fortjeneste. Jeg er stadig kun ved at komme i god form igen og er som sagt også relativt lavstammet.

Link til resultatliste