lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

05 marts, 2006

Havneløbet - resultat

Da jeg kom ned i målområdet i morges for at få mit startnummer, var jeg lidt chokeret. Alle de andre løbere lignede atleter med lange tynde ben. Det har jeg jo lissom ikke, vel! Der var også overvældende mange, der havde trøjer på, hvor der stod "Århus 1900" eller navnet på en anden atletik-klub. Så, jeg havde lige pludselig ikke så høje forventninger til min placering. Jeg ville sådan set være ganske godt tilfreds, hvis jeg bare kunne undgå at blive nr. chok i min gruppe, og hvis jeg kunne løbe de fem km. på under en halv time.

Vejret var pisse-flot. Der var faldet sne om natten, og det var skyfrit, med masser af sol. Temperaturen lå på mellem minus 5 og minus 8 grader, men solen varmede, så det var sådan lidt "skiferie i Østrig"-agtigt. Jeg løb stille og roligt til at starte med, for jeg ved stadig ikke helt hvor god formen er. Jeg kom ind i en fin rytme, og lå i en gruppe hvor tempoet passede mig fint. Da der så var 1,5 km igen, kunne jeg mærke at jeg stadig havde masser at give af i benene, så der skruede jeg tempoet op. Der var nogle i gruppen (et par damer fra Århus 1900), som forsøgte at løbe med, men de faldt hurtigt fra. Jeg kendte ikke ruten, så jeg havde ikke så god fornemmelse af hvornår opløbet startede. Det kom så ret pludseligt efter et rundet hjørne, så jeg fik ikke lavet en lang spurt, som jeg ellers plejer at kunne skære ganske mange sekunder af sluttiden med. Men lidt har jo også ret. Nå. Min sluttiden blev altså:

25:40

Og det er jeg ovenud tilfreds med. - Nr. 38 ud af de 61 startende mænd på distancen. Da jeg løb førhen var det med den samme kilometertid, så nu skal jeg bare arbejde med distancen. Det skal nok komme, er jeg sikker på, for jeg er stort set smertefri nu.

Så det var alt i alt en fed oplevelse i meget smukke omgivelser.

Link til resultatliste.

- Det er en fejl, at der står 1970 som fødselsår. Det var gættet fra ham, der meldte os til. - Snøft ;)