lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

12 oktober, 2006

Pengestrømmen

Der var temmelig tomt ved det bord, jeg sad ved til frokost i dag. Det er meget de samme mennesker, der sidder sammen ved de forskellige borde af en eller anden grund. Det er nok sådan noget, der sker i takt med at firmaer vokser sig større og større. Så søger folk trygheden på den måde. Nå, men de fleste ved "vores" bord er til messe for tiden, så jeg sad der altså alene sammen med denne her på mange måder skønne matrone. Grunden til, jeg skriver om det er at hun sluttede frokosten af med at sige noget, der vækkede til eftertanke. Så det vil jeg lige sende videre ud i verdensaltet. Replikken var:
"Det er de problemer, os, der har meget plads går og tænker over; Hvor skal poolbordet stå?"
Det var sagt halvt i sjov, med det der berømte glimt i øjet, men det var ikke desto mindre sandt. Det er altså dét alle de penge i vores samfund bliver brugt til - sublimering/projicering (Se indlægget "Uvisheden").
Jeg er godt klar over at tanken er tænkt før, men det gør den jo ikke mindre aktuel. Man hører tit den der med at folk shopper sig til lykkefølelse. Det tror jeg forekommer i et meget meget stort omfang i det her samfund. Jeg vil faktisk vove den påstand at det er rygraden i samfundets pengestrøm. Det er lækkert at tænke på, ikke?