lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

11 oktober, 2006

Identiteten

Min bror er på besøg i disse dage, og det er DRØN-hamrende fedt. I går spurgte han Laurits (knajten) hvilket dyr, han allerhelst ville være, hvis han selv kunne vælge. Bagtanken var at finde ud af lidt omkring Laurits' tanker om sin egen identitet. Valgte han f.eks. en ørn, kunne man måske udlede noget omkring overblik, frihed og sådan noget. En bjørn kunne tilsvarende betyde et roligt gemyt men handlekraftig, når det gælder og så fremdeles. Laurits sagde så efter kort betænkningstid: "Så vil jeg være en gnu".
Fedt nok. Gnuer er kendetegnet ved at være støvede og bøvede, kaste sig ud i floder og blive ædt af krokodiller, og bevæge sig af sted i flokke på 10.000er af individer, mens de uden synderlig omtanke rydder landskabet for vegetation. Hvis man kan udlede noget, kunne det være at Laurits ser sig selv som et typisk moderne menneske. ;)

5 Kommentarer:

At oktober 11, 2006 3:22 PM, Blogger ¥z skrev ...

Min brors blog kan du finde øverst til højre, og få et indtryk af hans tilgang til verden. Jeg har ikke påtvunget Laurits nogen religion. Det må være op til ham selv, når han får behov for det. Jeg fortæller ham hvad forskellige mennesker tror på. Jeg synes, han skal have det frie valg og gøre sig sine egne tanker og erfaringer. For tiden synes han Thor og Odin er ret seje, men indtil videre er det kun på historiefortællingsplan. Han trods alt kun fire år.

I øvrigt ser jeg ikke wulfianismen som en facitliste, men som den bedste ledetråd, jeg har haft fat i. Når religion ikke er dogmatisk, er det noget meget personligt, så jeg vil ikke komme mere ind på det dette steds.

 
At oktober 12, 2006 9:31 AM, Blogger ¥z skrev ...

Hvis du vil vide noget om hvorfor, jeg har valgt ¥z som alias, kan du lede i bloggen. Der står noget om det et sted. Over and out.

 
At oktober 12, 2006 10:17 AM, Blogger Allan skrev ...

G.n.u. is Not Unix.

Han er en nørd ;)

 
At oktober 12, 2006 1:18 PM, Blogger ¥z skrev ...

Jeg kender kun Allan fra hans formidable blog "Mavepusteren", som du også kan finde i min blogroll.

Her er et hint til hvordan, du finder det der med mit alias: Øverst på forsiden kan du få noget hjælp til at finde det. Find ud af hvordan.

 
At oktober 12, 2006 11:30 PM, Anonymous Anonym skrev ...

Gnuer er faktisk en slags antiloper ifølge den herværende sagkundskab. Og så udstøder de en fantastisk lyd, faktisk siger de 'gnu', så hans valg af identitet viser en kolossal indsigt, tænk at vælge et dyr der selv ved hvad det er for et.

 

Send en kommentar

<< Til startside