lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

03 oktober, 2006

Jeg har det godt, tak

Den sidste tid har været ret stressende. Der er stadig en del overarbejde, der venter i den nærmeste tid. Når Laurits (Knajten) er hos sin mor, som han er i disse dage, savner jeg ham tit. Så ringer jeg for at snakke lidt med ham og det hjælper helt godt på det. Jeg er i et vadested i mit liv, hvor jeg ikke ved hvilken retning tingene tager og hvordan alt ser ud om et år. Den slags ting vil få mange til at sige at de har det skidt.

Finder jeg en kvinde at dele alting med, eller fordyber jeg mig i religionen (Wulfianismen)? Jeg er en af de få, der har valget, men det er ikke et nemt valg. Somme tider har jeg meget lyst til det ene og andre gange til det andet. Kan de to ting forenes? Samtidigt går tiden, hvor arbejdet trækker så meget energi at jeg hverken har kræfter til det ene eller det andet.

Men jeg lever, jeg har valget, floden bevæger sig, der er forandring. Så når nogen spørger hvordan, jeg har det, svarer jeg: "Jeg har det godt, tak.". Dels fordi, det grundlæggende er sandt, og også fordi, det er rart at mærke, der er nogen, der bekymrer sig om hvordan jeg har det.

Nogle mennesker mener, det overfladisk at have det godt. Jeg mener, det overfladisk at have det skidt.

9 Kommentarer:

At oktober 03, 2006 1:52 PM, Blogger Allan skrev ...

du skal da have en lille wulfianer du kan flette fingre med ;)

du må med knægten ud på legepladserne og spejde efter singlemoms ;)

 
At oktober 03, 2006 2:45 PM, Blogger ¥z skrev ...

Yes. Sådan noget i den retning. Hæhæ.

 
At oktober 03, 2006 6:02 PM, Blogger ¥z skrev ...

Research noget mere.

Meget er blevet kaldt satanisme i tidens løb. Det, du tror, begrebet dækker over er ganske sikkert meget langt fra wulfianismen.

 
At oktober 04, 2006 10:51 AM, Blogger Allan skrev ...

læste engang satans bibel. Og den var en del mere fornuftig en den kristne, skal jeg hilse og sige. Satanister kan vel bedst beskrives som ateister, der også vil det sjove med ceremonier osv.

Så hvis jeg var religiøs skulle det nok være satanist...heheheMWAHAHAHA ;)

 
At oktober 04, 2006 10:58 AM, Anonymous Anonym skrev ...

Selv om forfatteren opkaldte denne "filosofiske retning" efter sig selv, og selv om han endda spiller en rolle i handlingen, har han selv fortalt, at han blot forsøgte at give idéer, han havde mødt i miljøet omkring "satanisterne", filosofisk form. "Wulfianisterne" skulle således være en litterær udgave af nogle personer, der betegnede sig "gudssønnerne". I Neutzsky-Wulffs "wulfianisme" blev disse idéer til et volds- og seksualitetsfikseret civilisationsopgør med fascistiske undertoner. Wulfianisternes slogan er: "Id es!" - "Vær id!", idet de vil frigøre sig fra civilisationens og etikkens superego. "Wulfianisten er id-mennesket, det menneske, der er id alene, der står uplettet af civilistionen og dens fordummende etik." "Nej, vi skal ikke nå Gud," siger wulfianismens talsmand. "Vi skal blot nå naboen på den næste bakketop og nikke ham en skalle, der kaster udviklingshjulet det næste lille stykke fremad." (s. 72).

 
At oktober 04, 2006 12:34 PM, Blogger ¥z skrev ...

Man kan ikke beskrive wulfianismen på 20 linier. Hvis man endelig vil vide noget om det, bør man nok søge viden mere end et sted. Sådan er det som regel med viden. Det bedste er selvfølgelig at gå til den oprindelige kilde, og så gøre det grundigt.

Skulle kristendommen beskrives på 20 linier af en modstander, ville det heller ikke blive et videre kønt billede, man fik ud af det.

 
At oktober 04, 2006 12:34 PM, Anonymous Anonym skrev ...

for nu at forlade disse ismer et øjeblik - det er min livslange erfaring at folk der er lade og åndeligt dovne lettere falder i depressionhullet og giver op. Det kræver sgu vilje og styrke at blive deroppe.

 
At oktober 04, 2006 12:37 PM, Anonymous Anonym skrev ...

eller kæmpe sig op igen

 
At oktober 04, 2006 1:20 PM, Anonymous Anonym skrev ...

så jeg beundrer dig meget for din indstilling

 

Send en kommentar

<< Til startside