lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

07 marts, 2006

Live musik

Her til aften overværede jeg for første gang en klaverkoncert. Nok kan knajte på 3 1/2 år være seje, men det kan ældre mænd på 73 år også være! Nøhj, han rev rundt på det klaver. Og det var jo kræs for sådan en tangent-fætter som mig. Det var to timer fyldt med Schumann og Franz Liszts transcendentale etuder hvor jeg klart fandt det sidstnævnte mest interessant.

Jeg er medlem af musikhusets "klub half price" gennem arbejdet, hvor man ind i mellem bliver tilbudt billige billetter til forestillinger, der ikke har solgt så godt. Her til morgen kom tilbuddet til den her koncert, og det var jo så fedt, at jeg var NØD til at slå til. Jeg fik Ulrik med på det, på trods af det korte varsel. Vi fik pladser på forreste række i scenehøjde, 5-6 m. fra flygelet. Pianisten, Jørgen Thomsen, spillede uden noder, med en indføling, præcision og rutine, der viste hvad livserfaring er værd. Det var ganske intenst at se de gamle hænder smidigt flintre stort set fejlfrit rundt på tangenterne.

"What you see is what you hear - taken to the extreme". Uforglemmeligt.