lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

15 april, 2006

Amok i pladebutikkerne

Jeg gik da lige helt CD-grassat i dag. Jeg gik efter "PATO/Music for the early birds & Nighthawks", og den fandt jeg da også efter at have søgt et par pladebutikker igennem. Mens jeg ledte efter den, ramlede jeg ind i nogle andre sager, som jeg bare MÅTTE ha' med hjem. Her er en liste:

PATO/Music for the early birds & Nighthawks
Amorphis "Far from the sun"
Kurt Elling "The Messenger"
Kurt Elling "Man in the air"
Massive Attack "The best of massive attack" DVD med alle videoerne

Så kan jeg da vist også klare mig i et stykke tid.

Der knytter sig en sjov historie til den der med PATO. Jeg kender jeg én, der kender ham. Hvor vildt er det ikke lige? Rent faktisk hang vi lidt ud, da jeg var på Roskilde festival for første gang, med Maria tilbage for ca. en milliard år siden (plus/minus et par år). Og vi besøgte sågar ham og hans kærst’ tilbage i de tider. Jeg kan huske at da vi havde set Shootyz Groove, var han henne og snakke med bandet bagefter, hvor han optog et bette interview med dem på sin diktafon. Han var klart nede med de fede og kørte showet tilbagelænet. Det gør han så åbenbart stadig. Det er s'gu' interessant at høre, hvad han har drevet det til. Det er en fed skive, er det!

Nøhj den er også lækker, den med Amorphis (har lige smidt den på). Det er noget finsk heavy, jeg blev introduceret til af en gut i Højer (Johnny). Det er brutal musik, der nærmest stryger én blidt på kinden.

De øvrige sager, jeg købte i dag burde tale for sig selv.

1 Kommentarer:

At april 15, 2006 9:45 PM, Blogger ¥z skrev ...

OK, det er så PÆNT bittert at læse på amorphis' hjemmeside at de har været i Århus og spille for tre dage siden.

>:(

 

Send en kommentar

<< Til startside