lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

14 april, 2006

To temaer

Hvis mit liv var en klassisk symfoni ville der i disse dage være to melodistumper, der fugastisk fletter sig sammen, bliver gentaget og vækker genkendelse. To temaer ville man kalde det.

Det ene tema er kolleger fra JS gruppen. Jeg mødte én, da jeg var til Big band battle i musikhuset, og en anden i går, da jeg var med Laurits i Ebeltoft Zoo. Det er ret underligt, idet jeg ikke har mødt nogen af dem siden, hele tegnestuen fik sparket tilbage i februar 2002. Det var naturligvis skægt og hyggeligt at se dem igen.

Det andet tema i fugaen er ørne. I zoo var der en falkonér, der lavede opvisning med en række rovfugle, heriblandt en hvidhovedet havørn. Dagen efter, i dag, hov i går - klokken har passeret 24 - så jeg på min løbetur en betragteligt stor ørn baske langsomt med sine karakteristiske store "firkantede" vinger over mit hoved, mens den udbrød et ligeså karakteristisk ørneskrig. Det kunne faktisk snildt også være en havørn, der lever fedt af fisk fra den put&take-sø, der ligger tæt på hvor jeg så den. - Riiiimelig impressive. Jeg går selvsagt heller ikke og ser ørne hver dag. Det er nok 12-14 år siden, jeg har været bevidst om at jeg har set sådan et dyr.

Den her passage i symfonien er ret godt skruet sammen.