lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

05 april, 2006

Ruter

Jeg spænede en tur i går, i mit forsøg på at komme i form til 1900-stafetten. Turen gik rigtig godt og tog nøjagtigt 30 minutter. Eller 30 minutter og 10 sekunder for nu at være HELT præcis. Jeg satte mig så for at finde ud af hvor lang ruten var, for at pejle mig frem til om træningen nu går som den skal og sådan. Og så fandt jeg frem til følgende formidable hjemmeside:

http://www.dk.map24.com/

Klik på menupunktet "Rute beregning" og leg med det. Det fungerer formidabelt godt.
Ruten viste sig at være 6 km og 5 meter. Det gør mig meget optimistisk, for der har ikke været nogen smerter overhovedet efterfølgende, og jeg er klar til at løbe igen i aften. Kilometertiden er stadig den samme.

I aften løber jeg altså dén rute igen og på fredag vil jeg endnu en gang vove mig ud på dødsruten i ådalen. Den er på 9,98 km og i et terrain, der nøje svarer til ruten i 1900-stafetten. Se dødsruten her.

4 Kommentarer:

At april 07, 2006 2:36 PM, Blogger ¥z skrev ...

Jeg løb dødsruten i går. Der er positivt og negativt ved udfaldet. Tiden var på 1 time og 10 minutter, og det er klart skuffende, men måske forståeligt nok med alle de bakker og distancen taget i betragtning. Den gode nyhed er at benene er friske i dag, og det er jo en betragtelig fremgang fra sidst, hvor jeg bogstaveligt talt måtte ligge ned en hel dag efterfølgende.

Men det er altså stadig ikke godt nok. Jeg vil s'gu' gerne under en time på den tur med bakker og det hele. Jeg kan nok godt gi' den noget mere gas, og så ligge tilsvarende ned dagen efter. Det er nok løsningen på det.

 
At april 11, 2006 2:43 PM, Anonymous Anonym skrev ...

Der er jo også:

http://www.iform.dk/bohp/jsp
/polopoly.jsp?d=1756&a=10447

Her kan man også finde andre løberes (og klubbers) ruter.

Den kan føles noget mere klumpet end map24 at arbejde med, men det underliggende kort er faktisk bedre end det map24 bruger.

 
At april 12, 2006 9:27 PM, Blogger ¥z skrev ...

Herligt. Mange tak for det link. Det er rigtig godt.

Nu blev dødsruten også 2 meter længere. Dvs. 10 km sharp. :D

 
At april 12, 2006 9:41 PM, Blogger ¥z skrev ...

Her er linket til iframen:
http://routeplanner.iform.dk/

under "Find en løberute" kan man nu finde "Dødsruten i ådalen". heheh

Her er en pdf-fil, der beskriver området:

http://www.nm.aaa.dk/publikat/pdf/Jeksen.pdf

 

Send en kommentar

<< Til startside