lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

12 juni, 2006

Lommefilosofi

Jeg var til firmafest i lørdags, og når jeg får en lille skid på, sker det ofte at jeg kommer til at sidde og lommefilosofere med en eller anden. Denne gang blev emnet ignorance. Det startede med at DJ’en satte noget musik på, hvor der var drejet alt alt for meget op for bassen. Det snakkede jeg så lidt med én om, og det fremgik at denne person virkelig vidste noget om lyd og lagde mærke til en masse aspekter. Så fløj mine tanker af sted. For nogle hører den slags og andre hører det ikke. Hvad hører dem, der ikke hører det? De er åbenbart tilfredse med det, de hører, for ellers ville DJs f.eks. få klager hele tiden.

Min ex-dame havde noget familie, der var kreationister. Altså nogen, der benægter evolutionsteorien. Disse mennesker må på samme måde ignorere en stor del af det, der f.eks. bliver sagt i TV avisen, for at kunne opretholde deres verdenssyn. På den måde er jeg sikker på at alle mennesker ignorerer en stor del af vores sanseindtryk, for at lortet passer ind i vores på forhånd malede billede. Jeg gad faktisk godt vide, hvad jeg ignorerer. Please tell me.

3 Kommentarer:

At juni 14, 2006 5:16 PM, Anonymous Anonym skrev ...

det er lidt lissom at være farveblind. man kan prøve at forestille sig farverne, men det nytter nok ikke

 
At juni 14, 2006 5:52 PM, Blogger ¥z skrev ...

Forskellen er, at man godt kan blive klogere, men den farveblinde kan ikke lære farverne, ved at få at vide, hvad han/hun ikke kan se.

 
At juni 14, 2006 11:56 PM, Blogger ¥z skrev ...

Sanseindtryk er i øvrigt overvurderede.

 

Send en kommentar

<< Til startside