lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

04 juni, 2006

"Transcendens for dummies" virker!

Jeg har tidligere anbefalet Bathos et par gange på bloggen, for artikelserien "Transcendens for dummies". Jeg kan så nu efter en førstehåndsoplevelse bevidne at artikelserien virker. Jeg havde konkret et heftigt besøg af en succubus i sidste weekend, og jeg er sikker på, det skyldes at læsningen har gjort mig åben overfor det overnaturlige igen. Der har ellers været en pause på 5 måneder siden det skete sidst.

Det er vanskeligt at være deltidsfar og samtidigt åbne op for det bagvedliggende. For faderrollen afkræver i en eller anden grad en accept af en kausal ydre verden, mens erkendelsen og levendegørelse af det overnaturlige afkræver det modsatte. Jeg føler mig derfor nødsaget til at kunne anskue og være i verden på to måder. Og det er ikke helt nemt. Men læsningen hjælper på det.