lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

30 oktober, 2006

Så er det tilladt at stå og glo

I weekenden var min lejlighed fyldt op til randen med søde gutter. Vi havde arrangeret en Blood Bowl turnering, og jeg havde meldt mig som vært for løjerne. Jeg har ikke spillet det spil i 10 år eller sådan noget, men det var skægt nok at tage op igen. Vigtigst var det dog, efter min mening, at få samlet os rødder sammen (8 gamle venner fra Kbh, Fyn og Midtjylland). Men for at det kan lade sig gøre, har man af en eller anden grund brug for en anledning. Anledningen var så Blood Bowl.

Det minder mig om et indslag, jeg hørte i radioen for 15 år siden (or so) om dragebygning. Programmet handlede om den her person, der brugte en masse tid på sin hobby. Han beskrev en hel masse om materialevalg og vejr og vind og sådan noget, og kom så til sidst ind på det, jeg syntes var det essentielle. Han sagde noget i retning af: "Hvis man står i en park og glor op i luften, tror folk, man er åndssvag, men så snart man står der med en drage er det tilladt at stå og glo." Dragen var hans anledning.

På onsdag får jeg besøg af Jesper endnu en gang. Vores anledning er blandt andet at se FCK's kamp mod Manchester United.