lossepladsen

Aldeles uden censur - Unleash yourself

03 februar, 2006

Pakkepost

I går, da jeg kom hjem fra arbejde klokken kvart over lård, lå der en pakkepostnota i postkassen. Det er noget fra et firma i London. Jeg er RET sikker på det er den CD fra Coldcut, jeg har bestilt (sammen med noget af Bonobo og en megaeksperimenterende audiovisuel DVD af Hextatic).
Jeg håber, jeg når på posthuset inden de lukker idag. Men ellers går det nok med en ekstra dag, for jeg faldt jo lige over Digital Midgets, der kan holde abstinenserne væk.

Jeg vælter meg rundt i lækker musik. IKKE SÅ DÅRLIGT!

5 Kommentarer:

At februar 03, 2006 5:41 PM, Blogger ¥z skrev ...

Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

 
At februar 03, 2006 5:44 PM, Blogger ¥z skrev ...

Efter første gennemlytning af "Sound Morrors"er jeg klar til at give en bedømmelse. Jeg vil give udgivelsen følgende antal stjerner:

******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
******************************
**********

Dvs. 1000.

 
At februar 03, 2006 7:02 PM, Blogger ¥z skrev ...

Jeg giver Bonobos "Dial 'M' for Monkey" 200 stjerner.

Det er jo ikke så meget som jeg gav "Sound Mirros", men da stadig en hel del mere end de sølle 5 eller 6, der er det maksimale, men ellers ser givet rundt omkring.

 
At februar 05, 2006 12:42 PM, Blogger ¥z skrev ...

Gooodt. Så skal jeg bedømme "Master-View" af Hextatic. Det er en udgivelse med dels en CD og en DVD med al musikken fra CD'en kombineret med en billedside. CD'en for sig selv indeholder rimelig ordinær electronica. Der er enkelte virkelig gode numre på, og noget af det er meget interessant skruet sammen. Men den får mig dog ikke op og ringe. Alene ville den CD få 40 stjerner. Den kan stadig ikke holde sig inde for de fem-seks stjerner, der normalt gives for kommerciel musik, for den er meget mere end det.

Nå, så skal vi til det svære. Dvd'en. Den er helt formidabel. Jeg kan ikke sammenligne den med så meget, for jeg har ikke oplevet billeder og musik flettet sådan sammen før. Der kan tilnærmelsesvis drages paralleller til Disneys fantasiafilm, men det her er alligevel ganske anderledes. For det fungerer. Lyden bliver billedliggjort og man får således lydindtrykkende ind ad flere sanser på én gang, hvilket er ganske overvældende.

Jeg kan ikke give den udgivelse stjerner. For den bryder med hvad jeg har oplevet før, så den kan ikke være på min skala, der går til 1000.

Aldrig har capoeira dansere, der flyver rundt i mønstre på skærmen og syngende papegøjer været så coooooooool.

 
At februar 05, 2006 11:37 PM, Blogger ¥z skrev ...

"COLD-CUT-OUTS, a collection of deleted Coldcut classics", som jeg fik med gratis i pakken, skal da også lige ha' en stak stjerner:

754.

 

Send en kommentar

<< Til startside